måndag 5 januari 2009

En bra dag

Idag var, som rubriken antyder, en bra dag. 
Egentligen hände inget särskilt, men vissa dagar känns helt enkelt fina i alla fall. 
Bra saker som har hänt idag, (eller, tekniskt sett igår då):

Jag gick och reashoppade, på jakt efter byxor. Detta är normalt något jag inte tycker så mycket om, eftersom storlekarna 29/34 eller 28/34 alltid är slut, förutom i fula modeller. Konstigt det där. Men jag hittade ett par toppenfina byxor i finbyxtyg från Nolita för 400 spänn. Alltså ungefär tusen tissetassar billigare än de var innan rean. Puh! 

Min snälla pappa fixade internet, så nu kan jag göra anteckningar från mitt källarhål närhelst jag önskar. Eller lyssna på musik på Spotify. Idag har jag även haft turen att få höra "Ut på tur! Aldrig sur!"-reklamen. Oh joy!

Jag fick en väldigt blandad pott i form av inkommande sms, och skrattade bland annat högt på tunnelbanan. Folk tittade på mig som om jag var galen. Det hela var mycket underhållande. 

Jag tinade räkor i badrummet som snack. Och ja, de låg i en påse, och nej det luktar inte räkor någonstans i mitt hem just nu. 

Dåliga saker som hände:

Hittade ingen film i videoaffären och gick hem tomhänt.

Jag insåg att jag bloggar lite väl mycket listor just nu.

Jag lyckades inte uppfostra min korvformade hund till att hålla truten fast någon rör sig på våningen ovanför. 

Jag gick inte och la mig i tid. 

Inga kommentarer: