måndag 26 januari 2009

Musikpanik

Vi skriver alltså små pjäser i skolan som ska framföras, (av riktiga skådespelare), på en liten happening med öppen bar. Alla skriver var sin, och det är radiotema, så man ska ha med ljud och musik. Jag har skrivit själva texten, och ska bara ändra varannan replik eller så, så jag är praktiskt taget klar. Förutom musiken. Först ska jag ha Light my Fire med The Doors. Passar jättefint. Sen...ser det ut såhär. Jag ska alltså välja EN.

Kärlekens Bandvagn, Timbuktu
Surfin' USA, Beach Boys
London Calling, The Clash
Sjung inte falskt, Imperiet
Do you believe in me, Eric Gadd
Joyride, Roxette
All that she wants, Ace of Base
Give my Life, Army of Lovers
Not forever, Popsicle

Om det finns nåt samband? Festmusik, på en fest som mina halvindikids inte riktigt trivs på, tror jag. Så där går både Timbuktu, the Clash och Imperiet bort. Hmmm...

Inga kommentarer: