fredag 9 januari 2009

På tal om framtid


Den bästa beautynyheten, (för mig då, förmodligen är jag den sista nagellacksjunkien i världen med att upptäcka det här), är utan tvekan MavaDry. Ett litet lack som snabbtorkar annat nagellack. ”Det här kan ju bara inte vara på riktigt”, tänkte jag när jag fick den lilla flaskan i julstrumpan.

Ja. Jag har fortfarande julstrumpa.

Men det är faktiskt på riktigt. Man målar på ett eller två lager av valfritt nagellack, och sen väntar man, för bästa resultat, en liten stund så att lacket åtminstone är lite yttorrt. Sen är det bara att ösa på ett lager av MavaDry,, vänta en mycket liten stund och sen kan man köra på som vanligt.

Jag måste normalt måla mina naglar när jag har mycket, mycket tråkigt, eftersom jag annars omedelbart förstör manikyren på något sinnesslött sätt.  Så, i det lilla kan man säga att den här produkten har förenklat min vardag. 

Inga kommentarer: