söndag 25 januari 2009

Insikter om sjukdomsbloggande

Har legat hoprullad i en liten yr, kvidande boll hela dagen. Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag mår mycket dåligt. Chansen att jag lyckas ta mig iväg till skolan imorgon blir mindre och mindre, så jag hoppas att Flow dyker upp i brevlådan imorgon. Då kan jag ligga ihoprullad och läsa den medan jag kvider. Och ha lite bättre samvete, eftersom jag åtminstone gör något vettigt.

Men egentligen vill jag såklart hellre att den här kommer:


I övrigt önskar jag att jag hade en helt vanlig ostsmörgås som jag kunde äta jättelångsamt.

Och här någonstans inser vi varför jag inte kan hålla på och blogga när jag är sjuk.

Jag skriver om ostsmörgåsar och mal om böcker jag redan nämnt minst tre gånger i bloggen. Herregud. Det är pinsamt. Men jag kan tydligen inte tänka på något annat än det faktum att det är så synd om mig just nu, och då blir det per automatik outhärdligt tråkig text. Skönt att jag skrev dramatexten igår och inte idag, med andra ord.

Inga kommentarer: