tisdag 13 januari 2009

Kallprat om kaniner

Jag gick hem från mina föräldrar nyss, och jag fick ta omvägen eftersom genvägen var så oerhört lerig. Jag satt en stund på gungan som finns vid den ännu längre omvägen, (som också är rätt kort för att vara ärlig), för det är så fint att titta på himlen mellan träden där. 

Denna vackra januarikväll hade jag sällskap av kaninerna. Jag har ingen aning om varifrån de har kommit, men jag har sett dem flera dagar i rad, så de verkar ha flyttat hit. Två grå kaniner. Det finns massor av gräs mellan husen här, och de flyttar runt lite, men ofta sitter de utanför min bunker och hänger. Det börjar bli mycket wildlife här, i somras hade jag en älg som sprang förbi på vägen utanför. 

Men i alla fall. Nu bor jag i ett kristet, nykterhetsområde där folk skriver JESUS LOVES YOU med meterhöga bokstäver i snön, tillsammans med två grå kaniner. 

Jag antar att det är en tidsfråga innan Siggen får syn på dem och skrämmer ihjäl dem. 

1 kommentar:

Alison sa...

... eller kissar i snön, på JESUS LOVES YOU.