söndag 8 februari 2009

Norsk fylla


Igår var jag ute med min norska kusin Siri, hennes väninna samt min evigt förtrogna, Donkey. Först var jag Donkeys dejt på konsert på Debaser Medis. Vi beställde härliga Raspberry Mojitos och dansade oss svettiga till Elegant Machinery: 

Det var omöjligt att inte bli lite förälskad i den karismatiske sångaren.

Sen mötte vi upp Siri och Camilla, och hängde en stund på Underbara Bar. Jag och Donkey beställde någon typ av kaffedrinkar med bland annat Bailey's Mint. Man fick riktiga kaffebönor i dem! Mäkta elegant. Jag tappade min sista böna på golvet, men det dök mystiskt upp en ny:

Sen gick vi till Bonden Bar och skrattade åt Donkeys inspirerade lustmord på minst tre outfits, samt dansade till Queens Don't Stop Me Now

Eftersom de stängde ett drog vi till det eviga avslutningsstället Marie Laveau. Det var lika pinsam köttmarknad som vanligt och jag fastnade med en korkad italienare i fyrtioårsåldern, som efter en härlig harang från Siri, (hastigt och lustigt förvandlad till en känd norsk journalist), var övertygad om att jag var hennes fotograf. Han vägrade förstå att han var oönskad trots att vi a)gick ifrån honom, b)pratade ett, eller rättare sagt två, språk som han inte förstod, c)jag sa "I don't do men!" på ett hotfullt sätt till honom. 

Kvällens höjdpunkt var ändå den här ordväxlingen:

Okänd man, till Donkey: You are the most beautiful girl in this place!
Siri, blixtsnabbt:   That's because she's ovulating! 

Inga kommentarer: