torsdag 26 februari 2009

Berghs Bar Extraordinaire

Nu nästa vecka är det dags för min klass, i samarbete med reklamtvåorna och MK, att anordna Berghs Bar. Vi i RAC-ettan hade ganska långt gångna planer på en så kallad Sunkrunda, med öl på Dovas och efterfest på Chaplins. Det tyckte vi skulle vara roligt. Det tyckte ingen annan.

Nu blev det istället motsatsen till det; Mad Men-tema. (Det är nästan lite pinsamt, en reklamskola kör tema "den coola 50-tals reklamarserien". Men inte helt oväntat.) Nåväl, kolla:



Jazzband har vi också. Jag är ju egentligen sån att jag verkligen älskar att klä ut mig, men det blir ju lite snårigt nu. Ska man ha ombyte i skåpet, till exempel mina fina Whyredskor? För jag kommer dö, och bli ganska grinig, om jag ska vingla omkring med dem hela dagen. Och kommer det vara någon mer än jag och fyra personer i MK som är uppklädda? (Den säger sig själv. Nej.)

Jag tittade på lite bilder från Mad Men på google. Goddamn. Men det är ju fint med pojkar i kostym, det är det ju.

Sen har jag börjat ladda ner två avsnitt av serien, den kan ju vara bra, vad vet jag. Jag är hur som helst mycket ambivalent till det hela.


Scarf och liten kofta alltså. Check.

Inga kommentarer: