tisdag 25 december 2007

Vad jag inte saknar

Nu är jag ledig från mitt fantastiska arbete ända till nyårsafton. De sista dagarna på jobbet var sådär då jag hastigt och lustigt drabbades av svår ichias och började hata alla kunder.

Särskilt gubben som lastade en kundvagn helt full och sedan ville diskutera samtliga produkter med mig. Pris, smak, användningsområde. You name it. Han ville dessutom i största möjliga mån undvika att lägga upp dem på bandet eftersom de kunde "bli mosade". Jag fick slita dem ur händerna på honom medan kön snabbt blev fullständigt ohanterlig bakom honom. När det visade sig att han dessutom var sifferanalfabet och försökte betala 881,50 med en femhundralapp skrek jag rakt ut och slog honom i huvudet med hans 4-kilos lax; extrapris, ca 159 kronor för hela fisken. (Nu när julafton har varit gör det inget om man överdriver lite. Den kan ha varit dyrare.)

För att spara min mentala - och fysiska - hälsa fick jag gå hem tidigare det passet.

Vidare kommer jag inte att sakna

*skjortan
*kassa 2, som är defekt och ger en axelproblem när man måste dra igång bandet manuellt varje gång man sätter igång det
*vårt matrum, motsatsen till ljusterapi
*att städa charken med klorin, ett arbetsamt byte från en elak lukt till en annan

Vad jag kommer att sakna

*fleecevästen (RIP)

Inga kommentarer: