måndag 3 december 2007

Filmcitat och bonuspoäng

Bra arbetskamrater är a och o. Såna som underhåller en med "gissa-filmcitatet" när man är på dåligt humör och står och hänger hos en i kassan när man känner sig ensam.
Jag klarade: "Remember remember the fifth of november."
"Use the force Luke."
"Rohirrim, to the king!"
"Fuck you! FUCK YOU I'M FUCKING DYING HERE!"
"Frankly, Scarlett, I don't give a damn."
Jag klarade inte: "Here's for looking at you, kid."
Och...några till.

Roliga kunder förhöjer förstås också ens dag. Som skåningen som kom in pigg som en lärka vid halv tio och köpte snus, och hade en ganska okonventionell idé om kort och kodinslagning.

Skåning: Jag måste vara världens snabbaste på att slå in koden alltså! Shit vad snabb jag är alltså!
Jag: Jo, du var jättesnabb verkligen, nytt rekord tror jag.
Skåning: Man borde få exta bonuspoäng för det tycker jag!
Jag: Ja verkligen, det är alldeles för lätt att få bonuspoäng som det är.
Skåning: Och de där söliga jävla pensionärerna som står där och fumlar, de kunde få minuspoäng tycker jag.
Jag: Eh...jo, det är en bra idé faktiskt, jag ska framföra det till ledningen.

Jag vill ha bonuspoäng för att jag var så duktig på citaten.

Inga kommentarer: